ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ: «ΠΕΡΙΕΡΓΗ» ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΑΜΕΛΛΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΚΑΥΣΗ 9.000 ΤΟΝΩΝ RDF-SRF ΣΤΗΝ ΑΓΕΤ
αναδημοσίευση από https://volos.ert.gr/blog/2019/07/12/epitropi-agona-periergi-adeia-apo-ton-famello-gia-metafora-kai-kaysi-9-000-tonon-rdf-srf-stin-aget/
Μόλις χθες αποκαλύφθηκε ότι στις 24 Μαΐου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλος έδωσε άδεια στην εταιρεία μεταφοράς αποβλήτων Deco s.p.a από την ιταλική πόλη Spoltore στην περιφέρεια της Πεσκάρα να μεταφέρει 9.000 τόνους RDF-SRF για καύση στην ΑΓΕΤ. Δεδομένου ότι η ΑΓΕΤ έχει αδειοδοτηθεί για καύση συνολικά 200.000 τόνων απορριμματογενών καυσίμων ετησίως, αλλά χωρίς να υπάρχει πλαφόν στις ποσότητες RDF που μεταφέρονται ανά φορτίο στην τσιμεντοβιομηχανία, ποιος είναι ο λόγος που αυτή τη φορά χρειάστηκε ειδική υπουργική άδεια;
Ένα πιθανό συμπέρασμα που απορρέει είναι ότι το φορτίο αυτό μπορεί να ξεπερνά σε επικινδυνότητα και τοξικότητα άλλα προγενέστερα φορτία , τόσο που και οι Ιταλοί έμποροι που το διακινούν να επιδιώκουν ειδική μεταχείριση. Ως Επιτροπή Αγώνα, όμως, δεν μπορούμε να αρκεστούμε σε πιθανές εξηγήσεις και ζητάμε υπεύθυνες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
- Ποιος ο λόγος που το συγκεκριμένο φορτίο χρειάστηκε άδεια υπουργού για τη μεταφορά του;
- Πότε αυτό το φορτίο θα εισαχθεί στο Βόλο;
- Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι ενήμερη για τη συγκεκριμένη αδειοδότηση και μεταφορά; Ποιες είναι και ποιες θα είναι οι σχετικές ενέργειές της;
- Η τοπική κοινωνία χρειάζεται να ενημερωθεί για ένα τέτοιο φορτίο και αν ναι, από ποιον;
Είναι επίσης γνωστό ότι ο έλεγχος της ποιότητας των μεταφερόμενων φορτίων δεν γίνεται για ραδιενεργά συστατικά. Ούτε επίσης για κάδμιο, μόλυβδο, χρώμιο και άλλα βαρέα, επικίνδυνα μέταλλα. Έλεγχος γίνεται μόνο για χλώριο και υδράργυρο όχι όμως για την περιεκτικότητά τους ανά μονάδα μάζας, αλλά αφού διαιρεθεί αυτή με την ενέργεια που αποδίδει κατά την καύση του το συγκεκριμένο απόβλητο. Έτσι, με το αντιεπιστημονικό αυτό τέχνασμα, μικραίνει πολύ η τιμή των τοξικών αυτών ρύπων και τα τοξικά αυτά απόβλητα θεωρούνται ασφαλή και καίγονται σκορπίζοντας συνεχώς και εντατικά το θάνατο. Το νέο φορτίο των 9000 τόνων θα ελεγχθεί για βαρέα μέταλλα και ραδιενεργά στοιχεία; Ή η ΑΓΕΤ, εκτός από τα δεκάδες χιλιάδες ευρώ επιδότηση (gate fee) που θα εισπράξει, θα προσφέρει και ειδικές υπηρεσίες σε εμπόρους που διακινούν τοξικά φορτία προς την πόλη μας, που έχει μετατραπεί σε έναν απέραντο αποτεφρωτήρα;
Η καθημερινή καύση 250 τόνων επικίνδυνων σκουπιδιών μέσα στην πόλη μας δεν θα νομιμοποιηθεί ποτέ από τις χιλιάδες νέους γονείς και τους άλλους συμπολίτες μας!
Όσον αφορά δε τη νέα συμφωνία που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ με την Ένωση Τσιμεντοβιομηχάνων Ελλάδος για τη συνέχιση της καύσης σκουπιδιών, λίγες μόνο μέρες πριν παραδώσει την εξουσία στον άλλο μεγάλο εταίρο των μνημονιακών συμφωνιών, έχουμε να παρατηρήσουμε:
1) έγινε και πάλι χωρίς τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη οι αντιδράσεις τους.
2) Διαιωνίζει και παγιώνει το χαρακτήρα της πόλης μας ως αποτεφρωτήρα της Ευρώπης.
3) Επιχειρεί να χρυσώσει το ‘χαπι’ κάνοντας λόγο για συχνότερες μετρήσεις, επιτροπές κοινωνικού ελέγχου και άλλα τέτοια στημένα, που βαρεθήκαμε να ακούμε πεθαίνοντας και που όφειλε έτσι κι αλλιώς να είχε κάνει πολύ καιρό πριν
Η Επιτροπή Αγώνα Πολιτών Βόλου καλεί τους πολίτες σε επαγρύπνηση. Ο αγώνας μας θα κλιμακωθεί και θα ενισχυθεί όσο χρειάζεται για να δικαιωθεί. Το δίκαιο ηθικό του πλεονέκτημα θα υπερισχύσει.
Comments
Post a Comment