ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: ΘΕΜΑ: ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
*Αναδημοσίεση από https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/Ypoyrgos_Paideias_Ereynas_kai_Thriskeymaton_ANOIKTI_EPISTOLI_pros_ton_Yp_Paideias_Stamatiste_tis_timories_kai_ti_via_sta/?aZRPQjb
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ , 17 Νοεμβρίου 2018
Με θέμα: Διευκρίνιση του νομοθετικού πλαισίου για την εφαρμογή του μέτρου της τιμωρίας σε ελληνικά ιδρύματα σχολικής και προσχολικής εκπαίδευσης
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Απευθυνόμαστε σε εσάς με το αίτημα να μεριμνήσετε για ορισμένα σημαντικά ζητήματα που αναφέρονται στο παρόν έγγραφο και αφορούν την εκπαίδευση των σημερινών παιδιών στη χώρα μας ως ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου και υπάγονται στην αρμοδιότητά σας.
Είμαστε γονείς και εκπαιδευτικοί, που συνασπιζόμαστε με στόχο την εξασφάλιση μιας δίκαιης και δημοκρατικής εκπαίδευσης των παιδιών που επισκέπτονται τα ελληνικά σχολεία στις βαθμίδες της προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης. Αίτημα μας είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που ευνοούν την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών με κυριότερη στοχοθεσία την εξάλειψη των πρακτικών που αποτελούν τροχοπέδη στο σκοπό αυτό. Αφετηρία μας είναι η θεώρηση του παιδιού ως αυτόνομου, ολοκληρωμένου ηθικού υποκειμένου που χρήζει σεβασμού της αξίας και των δικαιωμάτων του.
Δυστυχώς1, αντίθετα προς την ανωτέρω αντίληψη διαπιστώνουμε πως τα παιδιά στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με παρωχημένες, αντιπαιδαγωγικές και αυταρχικές πρακτικές, ενώ παράλληλα υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις και πολυεπίπεδο εκφοβισμό.
Ως εκ τούτου, καταγγέλλουμε τα νομικά κενά και τις ασάφειες της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας, κυρίως στην πρωτοβάθμια, αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεωρούμε δε, ότι αποτελεί επείγουσα και αναγκαία υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας να νομοθετήσει με σαφήνεια και εξειδίκευση, όχι μόνο περί των υποχρεώσεων των μαθητών όπως συνέβαινε ως τώρα, αλλά και περί των δικαιωμάτων τους στο σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο.
Συγκεκριμένα ΖΗΤΟΥΜΕ τις άμεσες ενέργειές σας, ώστε να καταστούν στην εκπαιδευτική νομοθεσία και σε κάθε σχολική κοινότητα απόλυτα σαφή και συγκεκριμένα τα κάτωθι:
Οι υπογράφοντες γονείς, εκπαιδευτικοί και συλλογικότητες της Κοινωνίας των Πολιτών*
-------------------------------
1 Όπως τεκμηριώνεται αναλυτικά στο συμπληρωματικό υπόμνημα** που σας καταθέτουμε σήμερα 2 Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημεία 1- 4.
3 Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημείο 5.
4 Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημείο 6- 7.
5 Όπως μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ΥΛΑ, μαθητές ΑμεΑ, ΛΟΑΤΚΙ μαθητές, Ρομά, Πρόσφυγες, υιοθετημένα παιδιά, παιδιά μονογονεϊκών/ ομόφυλων/ πολυγονεϊκών οικογενειών και λοιπών μειονοτήτων.6Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημεία 8- 10.
*https://drive.google.com/file/d/1COIrlikMQW4OmOdv_OSCaMWAzP2Q8dvn/view?fbclid=IwAR3C8RVifHJiRjb8erP-wx0I43Ls9kIVbjMH4B6t4QKPRxGE3e0_g23kPcc
**Συμπληρωματικό υπόμνημα
https://drive.google.com/file/d/1z_LIuOObc8LMXDuuFbqrMb8WDYLJshyh/view?fbclid=IwAR3z9vviJs5DyTJD7fvVLlFj4Wrb-tM8A41AteNrLBnTiFpaVutbIFX5BiQ
***ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Όσοι έχουν υπογράψει στη σημείωση που κυκλοφορεί στο fb να μην υπογράψουν εδώ και έχουμε διπλοεγγραφές!
Με θέμα: Διευκρίνιση του νομοθετικού πλαισίου για την εφαρμογή του μέτρου της τιμωρίας σε ελληνικά ιδρύματα σχολικής και προσχολικής εκπαίδευσης
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Απευθυνόμαστε σε εσάς με το αίτημα να μεριμνήσετε για ορισμένα σημαντικά ζητήματα που αναφέρονται στο παρόν έγγραφο και αφορούν την εκπαίδευση των σημερινών παιδιών στη χώρα μας ως ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου και υπάγονται στην αρμοδιότητά σας.
Είμαστε γονείς και εκπαιδευτικοί, που συνασπιζόμαστε με στόχο την εξασφάλιση μιας δίκαιης και δημοκρατικής εκπαίδευσης των παιδιών που επισκέπτονται τα ελληνικά σχολεία στις βαθμίδες της προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης. Αίτημα μας είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που ευνοούν την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών με κυριότερη στοχοθεσία την εξάλειψη των πρακτικών που αποτελούν τροχοπέδη στο σκοπό αυτό. Αφετηρία μας είναι η θεώρηση του παιδιού ως αυτόνομου, ολοκληρωμένου ηθικού υποκειμένου που χρήζει σεβασμού της αξίας και των δικαιωμάτων του.
Δυστυχώς1, αντίθετα προς την ανωτέρω αντίληψη διαπιστώνουμε πως τα παιδιά στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με παρωχημένες, αντιπαιδαγωγικές και αυταρχικές πρακτικές, ενώ παράλληλα υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις και πολυεπίπεδο εκφοβισμό.
Ως εκ τούτου, καταγγέλλουμε τα νομικά κενά και τις ασάφειες της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας, κυρίως στην πρωτοβάθμια, αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεωρούμε δε, ότι αποτελεί επείγουσα και αναγκαία υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας να νομοθετήσει με σαφήνεια και εξειδίκευση, όχι μόνο περί των υποχρεώσεων των μαθητών όπως συνέβαινε ως τώρα, αλλά και περί των δικαιωμάτων τους στο σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο.
Συγκεκριμένα ΖΗΤΟΥΜΕ τις άμεσες ενέργειές σας, ώστε να καταστούν στην εκπαιδευτική νομοθεσία και σε κάθε σχολική κοινότητα απόλυτα σαφή και συγκεκριμένα τα κάτωθι:
- Απαγορεύεται ρητά κάθε είδους τιμωρία (λεκτική, σωματική), προσβολή της προσωπικότητας και περιορισμός που παραβιάζει τα Δικαιώματα του Παιδιού ή τον Αστικό και Ποινικό Κώδικα.2
- Απαγορεύεται ρητά κάθε εμπόδιο στην εκπλήρωση των αναπτυξιακών, φυσικών και σωματικών αναγκών του παιδιού (στέρηση διαλείμματος, τουαλέτας, νερού, κ.α.).3
- Καθίσταται υποχρεωτική στην αρχή του σχολικού έτους η σύνταξη Κανονισμού Σχολικής Ζωής με την συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, μαθητικού συμβουλίου και συλλόγου γονέων, που θα αξιολογείται, επικαιροποιείται και βελτιώνεται στο τέλος της χρονιάς, εγκαθιστώντας έτσι τις αξίες της δημοκρατίας και της συμπερίληψης στην σχολική παράδοση και κουλτούρα.4
- Καθίσταται προτεραιότητα η συμπερίληψη και η ασφάλεια ΟΛΩΝ των παιδιών, άρα και εκείνων που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες5. Κρίνεται κατεπείγουσα, τόσο η αποστολή κατευθυντήριων γραμμών συμπερίληψης των ομάδων αυτών και διαχείρισης περιστατικών, όσο και η εκπαίδευση των μαθητών στα Δικαιώματα του Παιδιού και η διδασκαλία υποχρεωτικού και επικαιροποιημένου μαθήματος Αγωγής Ζωής και Υγείας από το νηπιαγωγείο. Τα μαθήματα αυτά πρέπει να διατρέχουν τα αναλυτικά προγράμματα και να διδάσκονται από δασκάλους με την ανάλογη επιμόρφωση.6
- Ανάληψη και αξιοποίηση των σύγχρονων ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δράσεων και καλών πρακτικών για την εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού, του ρατσισμού και πάσης φύσης διακρίσεων στο ελληνικό σχολείο.
Οι υπογράφοντες γονείς, εκπαιδευτικοί και συλλογικότητες της Κοινωνίας των Πολιτών*
-------------------------------
1 Όπως τεκμηριώνεται αναλυτικά στο συμπληρωματικό υπόμνημα** που σας καταθέτουμε σήμερα 2 Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημεία 1- 4.
3 Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημείο 5.
4 Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημείο 6- 7.
5 Όπως μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ΥΛΑ, μαθητές ΑμεΑ, ΛΟΑΤΚΙ μαθητές, Ρομά, Πρόσφυγες, υιοθετημένα παιδιά, παιδιά μονογονεϊκών/ ομόφυλων/ πολυγονεϊκών οικογενειών και λοιπών μειονοτήτων.6Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημεία 8- 10.
*https://drive.google.com/file/d/1COIrlikMQW4OmOdv_OSCaMWAzP2Q8dvn/view?fbclid=IwAR3C8RVifHJiRjb8erP-wx0I43Ls9kIVbjMH4B6t4QKPRxGE3e0_g23kPcc
**Συμπληρωματικό υπόμνημα
https://drive.google.com/file/d/1z_LIuOObc8LMXDuuFbqrMb8WDYLJshyh/view?fbclid=IwAR3z9vviJs5DyTJD7fvVLlFj4Wrb-tM8A41AteNrLBnTiFpaVutbIFX5BiQ
***ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Όσοι έχουν υπογράψει στη σημείωση που κυκλοφορεί στο fb να μην υπογράψουν εδώ και έχουμε διπλοεγγραφές!
Comments
Post a Comment