Μια αυτοργανωμένη, οριζόντιας συμμετοχής, αγορά με άμεση σχέση παραγωγών και πολιτών. Θα βρείτε προϊόντα χωρίς χημικά, χειροτεχνίες, κ.α. Κάθε Δευτέρα και Πέμπτη 9:00 με 14:00 (Ερμού με Παύλου Μελά, Βόλος).
Και να, ήρθε και η μελέτη για την μετατροπή των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη, σε οδούς «ήπιας κυκλοφορίας». Μια μελέτη που την ενέκρινε η πλειοψηφία της δημοτικής Αρχής, άσχετα αν κανείς στο δημοτικό συμβούλιο δεν ενημερώθηκε αναλυτικά για το τι και πώς, φτάνει ότι η μελέτη στήθηκε, μπήκε και σε χοντρό φάκελο!
Δε μπορεί, αυτή τη φορά κάτι πρέπει να έγινε, μιας και το ποσό που δαπανήθηκε δεν είναι ευκαταφρόνητο, αφού πρόκειται για αμοιβή 50.000,00 € συν ΦΠΑ και συμμετέχοντα μόνο ένα γραφείο μελετών. Μια μελέτη που η διακήρυξή της κουβαλά ενστάσεις επι της διαδικασίας που ακολουθήθηκε από τρεις επιστημονικούς φορείς, του τοπικού και Πανελλήνιου Αρχιτεκτονικού Συλλόγου και του Συλλόγου Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας. Κουβαλά όμως και την αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και πολιτών, που δεν ήρθαν χθες στην πόλη αλλά γεννήθηκαν και ζουν εδώ, είναι αυτοί που φέρουν τον τιμητικό για αυτούς χαρακτηρισμό της δημοτικής αρχής «μπαχαλάκιδες». Είναι αυτοί που χρόνια τώρα προσπαθούν ανιδιοτελώς και χωρίς εμπλοκές σε οικονομικά αλισβερίσια, για ποιότητα ζωής, για το τι τρώμε, τι αναπνέουμε, πώς η πόλη θα γίνει πιο ανθρώπινη, πιο φιλική. Αυτοί που περιθάλπουν άγρια και ήμερα ζώα, φυτεύουν δέντρα, προστατεύουν τα νερά την ίδια τη ζωή, αυτοί που στα χρόνια της κρίσης είναι μπροστάρηδες σε θέματα ανθρώπινης αλληλεγγύης. Σ΄ αυτούς απευθύνεται η Δημοτική Αρχή όταν λέει «μπαχαλάκιδες» και καλό είναι να το ξέρουν όλοι, μιας και η πόλη μας και μικρή είναι λίγο ως πολύ γνωριζόμαστε.
Όμως ας μη γελιόμαστε, αυτή η μελέτη έρχεται με σαφή σκοπό και στόχο, να καταστρέψει το γραμμικό πάρκο της Καραμπατζάκη μετατρέποντας την -σε συνδυασμό με την οδό Ζάχου- σε εσωτερικό περιφερειακό δακτύλιο κυκλοφορίας, φορτώνοντας μια περιοχή φυσικού κάλους ακόμη περισσότερο με καυσαέριο και επικινδυνότητα. Για μια ακόμη φορά ο σχεδιασμός βασίζεται σε ευθύγραμμους δρόμους, χωρίς το στένεμα τους να αποτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων και σε συνδυασμό με τη διαμπερή κίνηση των αυτοκινήτων, καταργείται κάθε έννοια του όρου «ήπια κυκλοφορία». Βεβαίως η πληρότητα και σκοπιμότητά της θα πρέπει λεπτομερώς να ελεγχθεί από την Αποκεντρωμένη διοίκηση Θεσσαλίας αλλά και τα αρμόδια Ευρωπαϊκά Κοινοτικά όργανα, μιας και όπως είναι γνωστό η διαμόρφωση της Καραμπατζάκη υλοποιήθηκε με Ευρωπαϊκά κονδύλια μέσω του Προγράμματος LIFE.
Η πρότασή μας χρόνια τώρα αφορά τη συνολική ανάπλαση της περιοχής του Κραυσίδωνα, με ήπια διαμόρφωση των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη, σε συνδυασμό με την κοίτη του χειμάρρου, σεβόμενη τα περιβαντολλογικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Μια διαμόρφωση που θα προκύψει μέσα από ένα Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, με συμμετοχή ειδικοτήτων με γνώση του ευαίσθητου αντικειμένου, με φρέσκες και φιλικές προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο ιδέες, με τους ανθρώπους να συμμετέχουν στις διαδικασίες. Τότε να είναι βέβαιη η πόλη μας ότι αυτή η πρόταση, ΑΜΕΣΑ θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή ανάλογα εθνικά κονδύλια. Να είναι σαν αυτές τις σκέψεις και προτάσεις που κατά καιρούς βλέπουμε να ξεπροβάλλουν από φοιτητές του Πανεπιστημίου μας, νέους ανθρώπους που μελετούν και σχεδιάζουν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και όχι τα τσιμέντα και σχεδιασμούς της δεκαετίας του 60.
Comments
Post a Comment