ΞΕΚΙΝΑ Ο 3-ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΠΕΡΜΑΣΧΟΛΕΙΟΥ!!!!
Τo Περμασχολείο ξεκινά ξανά το Μάρτιο!
Ο επόμενος κύκλος μαθημάτων του Περμασχολείου θα πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο Mαρτίου – Μαίου 2019. Αν ενδιαφέρεστε να το παρακολουθήσετε, συμπληρώστε και στείλτε μας την αίτηση συμμετοχής στο neaguinea@riseup.net μέχρι 20/02
Περισσότερες πληροφορίες για το Περμασχολείο και την ύλη των μαθημάτων, στο κείμενο που ακολουθεί.
Σε αυτή τη γωνιά της Ανατολικής Μεσογείου, οι ιδιαιτερότητες του κλίματος και της τοπογραφίας, συνθέτουν μια σχεδόν μαγική εικόνα, δίνοντας στους ανθρώπους την αίσθηση πως είναι τυχεροί που ζουν εδώ.
Όσο όμως και αν εκτιμούμε την άγρια φυσική ομορφιά και τις πλούσιες παραδόσεις του τόπου μας, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, το φυσικό περιβάλλον έχει μετατραπεί πλέον σε ένα μωσαϊκό από υποβαθμισμένα οικοσυστήματα και ιδιαίτερα διαβρωμένα τοπία με αβαθή φτωχά εδάφη, που μπορούν πλέον να υποστηρίξουν μόνο μερικά ανθεκτικά είδη φυτών.
Επαναλαμβανόμενες πυρκαγιές και λανθασμένες πολιτικές διαχείρισης των φυσικών πόρων επιταχύνουν περαιτέρω την ερημοποίηση, εγείροντας σε πολλές περιοχές ζητήματα επάρκειας νερού και επισιτιστικής ασφάλειας. Η κατάσταση αυτή αποτελεί την τοπική έκφανση ενός φαινομένου περιβαλλοντικής υποβάθμισης που εξελίσσεται σε παγκόσμια κλίμακα, με διαφορετική ένταση και ταχύτητα σε κάθε περιοχή, και αναδεικνύει την ανάγκη για τοπικές λύσεις, προσαρμοσμένες στις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητες των κατά τόπους κοινοτήτων και οικοσυστημάτων.
Όσο όμως και αν εκτιμούμε την άγρια φυσική ομορφιά και τις πλούσιες παραδόσεις του τόπου μας, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, το φυσικό περιβάλλον έχει μετατραπεί πλέον σε ένα μωσαϊκό από υποβαθμισμένα οικοσυστήματα και ιδιαίτερα διαβρωμένα τοπία με αβαθή φτωχά εδάφη, που μπορούν πλέον να υποστηρίξουν μόνο μερικά ανθεκτικά είδη φυτών.
Επαναλαμβανόμενες πυρκαγιές και λανθασμένες πολιτικές διαχείρισης των φυσικών πόρων επιταχύνουν περαιτέρω την ερημοποίηση, εγείροντας σε πολλές περιοχές ζητήματα επάρκειας νερού και επισιτιστικής ασφάλειας. Η κατάσταση αυτή αποτελεί την τοπική έκφανση ενός φαινομένου περιβαλλοντικής υποβάθμισης που εξελίσσεται σε παγκόσμια κλίμακα, με διαφορετική ένταση και ταχύτητα σε κάθε περιοχή, και αναδεικνύει την ανάγκη για τοπικές λύσεις, προσαρμοσμένες στις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητες των κατά τόπους κοινοτήτων και οικοσυστημάτων.
Καθώς το κλίμα μεταβάλλεται απρόβλεπτα, ο μόνος τρόπος να αποτρέψουμε τις επερχόμενες βαθιές οικολογικές κρίσεις και να διασφαλίσουμε τη επιβίωση και την ευημερία μας σε αυτό τον τόπο, είναι να κινητοποιηθούμε και να επιδιώξουμε την αναγέννηση των τοπικών οικοσυστημάτων και την επαναφορά τους σε μια φυσική κατάσταση ισορροπίας.
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, γεννιέται η ανάγκη να αναζητήσουμε τρόπους για να ενσωματώσουμε την ανθρώπινη δραστηριότητα στο φυσικό περιβάλλον με σεβασμό και συναίσθηση των ορίων που τίθενται από την ίδια τη φύση και να μετατρέψουμε την επίδραση μας σε ένα παράγοντα που θα προωθεί την πολυπλοκότητα και την ποικιλομορφία, ενισχύοντας έτσι την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα των φυσικών οικοσυστημάτων, αλλά και των κοινοτήτων που υποστηρίζονται από αυτά.
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, γεννιέται η ανάγκη να αναζητήσουμε τρόπους για να ενσωματώσουμε την ανθρώπινη δραστηριότητα στο φυσικό περιβάλλον με σεβασμό και συναίσθηση των ορίων που τίθενται από την ίδια τη φύση και να μετατρέψουμε την επίδραση μας σε ένα παράγοντα που θα προωθεί την πολυπλοκότητα και την ποικιλομορφία, ενισχύοντας έτσι την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα των φυσικών οικοσυστημάτων, αλλά και των κοινοτήτων που υποστηρίζονται από αυτά.
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη να δραστηριοποιηθούμε προς αυτη την κατεύθυνση, σχεδιάσαμε ένα κύκλο μαθημάτων Περμακουλτούρας τα οποία θα αναδείξουν και θα μεταδώσουν τις βασικές μεθόδους και πρακτικές σχεδιασμού, εστιάζοντας σε εφαρμογές που αφορούν στο μεσογειακό κλίμα.
Τα μαθήματα αυτά προτείνουν λύσεις σε ζητήματα βιωσιμότητας και αειφορίας που αφορούν στην οργάνωση της ανθρώπινης δραστηριότητας και τη διαχείριση των φυσικών πόρων σε επίπεδο αγροκτήματος, για την κάλυψη ενός μεγάλου φάσματος των βασικών καθημερινών αναγκών σε τροφή, νερό, ενέργεια και στέγη. Καλύπτουν τις περισσότερες από τις βασικές ενότητες ενός σεμιναρίου σχεδιασμού περμακουλτούρας (PDC) και στοχεύουν στην ενδυνάμωση των συμμετεχόντων στη δραστηριοποίηση τους προς θετικές αλλαγές από τις οποίες θα επωφελούνται τόσο οι κοινότητες όσο και τα οικοσυστήματα που τους περιβάλλουν. Ο κύκλος μαθημάτων Περμακουλτούρας θα πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου, στο αγρόκτημα της Νέας Γουινέας στη Νέα Μακρη.
Συγκεκριμένα οι ημερομηνίες των μαθημάτων θα είναι οι εξής: 3-10-17-24-31/03, 7-14-21/04, 05-12/05. Το εγχείρημα θα συνχρηματοδοτηθεί από μια καμπάνια crowdfunding και τη συνεισφορά των συμμετεχόντων. Το κόστος για όλα τα μαθήματα ανά συμμετέχοντα είναι 25 ευρώ. Η συνεισφορά είναι συζητήσιμη για όποιον θεωρεί οτι το ποσό ξεπερνά τις οικονομικές του δυνατότητες.
Τα μαθήματα αυτά προτείνουν λύσεις σε ζητήματα βιωσιμότητας και αειφορίας που αφορούν στην οργάνωση της ανθρώπινης δραστηριότητας και τη διαχείριση των φυσικών πόρων σε επίπεδο αγροκτήματος, για την κάλυψη ενός μεγάλου φάσματος των βασικών καθημερινών αναγκών σε τροφή, νερό, ενέργεια και στέγη. Καλύπτουν τις περισσότερες από τις βασικές ενότητες ενός σεμιναρίου σχεδιασμού περμακουλτούρας (PDC) και στοχεύουν στην ενδυνάμωση των συμμετεχόντων στη δραστηριοποίηση τους προς θετικές αλλαγές από τις οποίες θα επωφελούνται τόσο οι κοινότητες όσο και τα οικοσυστήματα που τους περιβάλλουν. Ο κύκλος μαθημάτων Περμακουλτούρας θα πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου, στο αγρόκτημα της Νέας Γουινέας στη Νέα Μακρη.
Συγκεκριμένα οι ημερομηνίες των μαθημάτων θα είναι οι εξής: 3-10-17-24-31/03, 7-14-21/04, 05-12/05. Το εγχείρημα θα συνχρηματοδοτηθεί από μια καμπάνια crowdfunding και τη συνεισφορά των συμμετεχόντων. Το κόστος για όλα τα μαθήματα ανά συμμετέχοντα είναι 25 ευρώ. Η συνεισφορά είναι συζητήσιμη για όποιον θεωρεί οτι το ποσό ξεπερνά τις οικονομικές του δυνατότητες.
Οι ενότητες που θα καλυφθούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων είναι οι παρακάτω:
Εισαγωγή στο σύστημα σχεδιασμού και τις πρακτικές εφαρμογές της περμακουλτούρας
1. Ηθική και βασικές αρχές + Μοτίβο - δομή - λειτουργία στο φυσικό κόσμο
2. Κλίμα και Τοπογραφία + Sectors: Αέρας- Φωτιά- Νερό – Ήλιος
3. Διαδικασία σχεδιασμού + Ζώνες δραστηριότητας
4. Νερό: Συλλογή και διαχείριση +Διαμόρφωση ανάγλυφου (earthworks) για τη συγκράτηση νερού
5. Έδαφος: αναγέννηση και εμπλουτισμός εδαφών (πρακτικές και τεχνικές)
6. Ενέργεια : Αυτόνομα συστήματα + παρουσίαση ανεμογεννήτριας, υδρογεννήτριας και φωτοβολταϊκών
7. Παραγωγή τροφής: δασόκηποι και οπωρώνες + λαχανόκηποι και ζωντανές τράπεζες σπόρων
8. Κοινωνική περμακουλτούρα
Comments
Post a Comment